Traženja berićeta putem drugih blagoslovljenih stvari i pojava
Prvo: Kiša
Jedna od blagoslovljenih pojava jeste i kiša. Nekoliko ajeta ukazuje na njenu vrijednost, berićet, te način teberruka njome.
Uzvišeni Allah veli:
Mi s neba spuštamo vodu kao blagoslov, i činimo da, uz pomoć njenu, niču vrtovi i žito koje se žanje i visoke palme u kojih su zameci nagomilani jedni iznad drugih, kao hranu robovima, i Mi njome oživljavamo mrtav predjel; takvo će biti i oživljenje.[1]
Kiša je blagoslovljena i taj berićet se ogleda u njenom oživljavanju neplodnog tla, gdje plodovi niču samo nakon kiše. Kiša je uzrok opskrbe, nju piju i ljudi i životinje, i njome se navodnjavaju biljke i plodovi od kojih ljudi imaju koristi.
Dakle, berićet kiše je u tome što od nje imaju koristi i ljudi, i životinje, i bilje, i plodovi, usjevi, i drveće i sl.
Drugo: Konji
Prenosi se od Enesa da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao: „Napredak (berićet i sreća) je u grivama konja.“[2]
Jedna od najvažnijih vrijednosti jeste što nabavljanje konja za džihad spada u djela koja su propisana vjerom. Od takvih konja čovjek ima korist na ovome i veliku nagradu na Onome svijetu.
Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: „Konji imaju u svojim grivama dobro (za vlasnika) do Sudnjeg dana: nagradu na Drugom i ratnu dobit na ovom svijetu.“[3]
Tj. nagradu na Onome svijetu, a uz to još oni su i kao plijen na ovome svijetu. To se postiže ako se konji koriste za džihad.[4]
Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: “Ko drži konja radi Allahovog puta, vjerujući u Allaha i priznajući Njegovo obećanje (nagradu), njegova hrana, njegova voda, fuškija i mokraća biće na njegovoj vagi na Sudnjem danu.”[5]
Još jedna korist od konja jeste što oni služe za jahanje, jer su ukras, te zbog toga što se njihovo meso jede, tako da korist od njih traje sve do Sudnjeg dana.
Znači bereket u konjima je u nagradi koju ima vlasnik ukoliko ih drži zbog borbe na Allahovom putu.
Treće: Palma
Palma je također blagoslovljena, a dokaz tome je predaja od Abdullaha b. Omera: „Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: ‘Postoji drvo koje je blagoslovljeno kao što je blagoslovljen musliman.’ Pomislio sam da on misli na palmu, pa sam želio kazati: ‘To je palma, Allahov Poslaniče.’
Onda sam se osvrnuo i vidio da sam ja jedan od deseterice, i to najmlađi među njima, pa sam odšutio. ‘To je palma.’ – reče Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem.'”[6]
Također kaže: „Kada neko od vas želi da se iftari neka to učini hurmom jer u njoj je berićet.“[7]
Ibnul-Kajjim navodi mnoge vrline ovog drveta, te da su i njegovi plodovi i korijenje i lišće i sjemenke korisni. Zbog toga je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uporedio palmu sa muslimanom.[8]
Četvrto: Maslina
Maslina je berićetno drvo, a na to ukazuju dokazi i iz Kur’ana i iz Sunneta.
Uzvišeni Allah kaže:
Allah je izvor svjetlosti nebesa i Zemlje! Primjer svjetlosti Njegove je udubina u zidu u kojoj je svjetiljka, svjetiljka je u kandilju, a kandilj je kao zvijezda blistava koja se užiže blagoslovljenim drvetom maslinovim, i istočnim i zapadnim, čije ulje gotovo da sija kad ga vatra ne dotakne.[9]
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: „Jedite ulje (maslinovo) i mažite se njime, jer je on od mubarek drveta.“[10]
Maslinovo drvo ima velike koristi i berićet, a jedna od tih koristi jeste i što se može jesti, kao što Uzvišeni kaže:
…i drvo koje na Sinajskoj gori raste, koje zejtin daje i začin je onima koji jedu.[11]
Dakle, koristi se kao jestivo ulje, začin i kao sredstvo za osvjetljavanje, te predstavlja najčistiju mast.[12]
Također, ovo ulje ima velike medicinske koristi.[13]
Peto: Zemzem voda
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, veli: „Ona je mubarek voda i hranjiva je.“[14]
Ibnul-Esir kaže: „Od nje se čovjek zasiti kao što se zasiti od hrane.“[15]
To je najbolja voda na zemaljskoj kugli, a dokaz tome je predaja od Ibn Abbasa u kojoj Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, veli: „Najbolja voda na Zemlji je voda Zemzem.“[16]
Ibnul-Kajjim veli: „Zemzem voda: ovo je prvak svih voda, najblagoslovljenija, najhvaljenija, najdraža i najcjenjenija voda. Zemzem voda se smatra kod svih muslimana najdragocjenije piće.
Zemzem je dugo skrivena podzemna blagoslovljena voda koju je melek Džibril izložio (otkrio) u blizini Kabe u Mekki, a ona je piće novorođenog Ismaila i njegove majke Hadžere.“[17]
Ovo su stvari za koje postoje dokazi ili iz Kur’ana ili iz Sunneta da je Allah, dželle šanuhu, u njima dao bereket, a pojašnjen je i način traženja bereketa.
Svi oni koji tvrde da i u drugim stvarima ima bereketa moraju doći sa dokazom, u protivnom izmišljaju stvari u vjeri. Takav postupak se ne prihvata i smatra se od najvećih grijeha.
[1] Kaf, 9-11.
[2] Bilježi ga Buhari, br. 2851, str. 512, i Muslim, br. 100, str. 840.
[3] Bilježi ga Buhari, br. 2852, str. 512, i Muslim, br. 99, str. 839.
[4] Pogledati: Fethul-bari, 6/56.
[5] Bilježi ga Buhari, br. 2853, str. 513.
[6] Bilježi ga Buhari, br. 5444, str. 1037, i Muslim, br. 63, str. 1214.
[7] Bilježi ga Ebu Davud, br. 2355, str. 413; Tirmizi, br. 658, str. 166, i smatra ga dobrim.
[8] Pogledati: Et-Tibbun-nebevijj, str. 311.
[9] En-Nur, 35.
[10] Bilježi ga Tirmizi, br. 1851, str. 426; Hakim, 2/432, koji kaže da je lanac ove predaje ispravan, a sa njim se slaže i Zehebi.
[11] El-Mu’minun, 20.
[12] Pogledati: Tefsirul-Begavi, 3/244; Zadul-mesir, 5/468.
[13] Pogledati: Et-Tibbun-Nebevijj, str. 244; El-Džami’u li ahkamil-Kur’an, 12/116.
[14] Bilježi ga Muslim, br. 132, str. 1079.
[15] Ibnul-Esir, En-Nihaje, 3/125.
[16] Bilježi ga Taberani u El-Kebiru, 11/98, a hafiz Munziri veli: „Bilježi ga Taberani u El-Kebiru i njegovi prenosioci su povjerljivi.“
[17] Zadul-me’ad, 4/359.