Vjerovanje Bošnjaka
Šehadet

Slijeđenje Poslanika ﷺ jedan je od dva glavna islamska temelja

  1. Slijeđenje poslaničke prakse jedan je od uslova ispravnosti i prihvatanja ibadeta
  2. Slijeđenje Poslanika ﷺ jedan je od dva glavna islamska temelja
  3. Slijeđenje Poslanika ﷺ uzrok je ulaska u Džennet
  4. Slijeđenje Poslanika ﷺ dokaz je Allahove ljubavi

Ihlas / iskrenost je izdvajanje Allaha u ibadetu, tj. činjenje ibadeta samo Allahu. Ona je suština vjerovanja jednog roba i srž svjedočenja la ilahe illellah.

Slijeđenje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, također je suština vjerovanja jednog roba i srž svjedočenja muhammedun resulullah.

Islam roba nije ispravan, ni djela ni njegovo ubjeđenje kao ni riječi, bez ispravnog sprovođenja ova dva principa u praksi, te svega onoga što oni označavaju, a to je princip iskrenosti i princip slijeđenja.

Uzvišeni Allah kaže:

Ko žudi da od Gospodara svoga bude lijepo primljen neka čini dobra djela i neka, obožavajući Gospodara svoga,  Njemu nikoga ne pridružuje!1

Ibn Tejmijje veli: „Islam je izgrađen na dva temelja, prvo: obožavanju samo Uzvišenog Allaha koji nema sudruga, i drugo: obožavanju Allaha na način kakav je propisan od strane Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.

Ova dva principa su srž i suština kelimei-šehadeta, la ilahe illellah muhammedun resulullah.“2

Ibnul-Kajjim kaže: „Rob neće na ispravan način primijeniti u svojoj praksi riječi samo Tebe obožavamo, sve dok to ne bude zasnovano na dva principa:

Prvi: Slijeđenje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.

Drugi: Iskrenost prema Uzvišenom Allahu.3

Ibn Ebil-Izz el-Hanefi veli: „Ovo su dvije vrste tevhida (ispoljavanja jednoće), a čovjek se neće spasiti od Allahove kazne osim putem njih: ispovijedanjem jednoće Allahu, azze ve dželle, i slijeđenjem jedino Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.“4

  1. El-Kehf, 110.
  2. Ka'ide dželile fit-tevessuli vel-vesile, str. 238. Pogledati: Medžmu'ul-fetava, 1/333.
  3. Medaridžus-salikin, 1/174.
  4. Šerhul-akidet-tahavijje, 1/228.

Vjerovanje Bošnjaka