Sedmi uslov: El-Mehabbe (ljubav)
Obavezna je ljubav prema riječima la ilahe illellah, i onome što iz njih proizlazi, te prema sljedbenicima ovih riječi i onima koji se pridržavaju njenih uslova. Također, obavezan je i prezir prema onima koji negiraju ovo.
Islamski učenjaci navode da ljubav ima određene uslove koji se moraju ispuniti kako bi bila priznata.
To su:
- Davanje prednosti onome što Allah voli, pa makar to ne bilo u skladu sa našim željama.
- Prezir prema onome što On mrzi, pa makar strastima to odgovaralo.
- Slijeđenje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, prihvatanje njegove upute i koračanje njegovom stazom.
- Ljubav prema onome što voli Allah i Njegov poslanik, i prezir prema onome što prezire Allah i Njegov poslanik.
Ibn Redžeb, govoreći o riječima la ilahe illellah, veli: „Iz njih proizlazi da volimo samo Allaha, jer on je bog kojem se pokorava i Njemu se pokornost ne odbija.
Ta pokornost mora biti popraćena ljubavlju, strahom i nadom.
Dokaz potpunosti te ljubavi jeste i ljubav prema onome što On voli i prezir prema onome što On mrzi.
Potpuno vjerovanje u tevhid i riječi la ilahe illellah nije ostvario onaj ko voli nešto što Allah prezire i ko prezire nešto što On voli.“
Uzvišeni Allah kaže:
Ima ljudi koji su mjesto Allaha kumire prihvatili, vole ih kao što se Allah voli, ali pravi vjernici još više vole Allaha.
Ibnul-Kajjim, veli: „Allah nas obavještava da je onaj ko voli nekoga kao što se Allah voli, ustvari, pridružio Allahu suparnika. To suparništvo je u ljubavi a ne u stvaranju, jer niko od stanovnika Zemlje nije Allahu pripisao ortaka u stvaranju, za razliku od iskazivanja ljubavi, gdje su Mu pripisali suparnika.“
Ukoliko smo ovoga svjesni, moramo znati da je ljubav prema Allahu osnova ibadeta, a to znači da sva naša ljubav mora biti u ime Allaha, radi Njega i zbog Njega.
Pojašnjavajući suštinu ljubavi prema Allahu i radi Allaha, Ibn Tejmijje veli: „Ibadetom se smatra i svaki vid ljubavi i poštovanja koji se ispoljava prema onome što je Allah naredio da se voli i poštuje.
Allah je voljeni i poštovani i On je krajnji cilj kojem se teži, i sve mimo toga voli se radi Allaha. Zbog te ljubavi koju osjeća prema Allahu, rob voli ono što voli i Allah.
Jedan od znakova potpune ljubavi jeste da volimo onoga ko voli Voljenog i da preziremo onoga ko (Njega) prezire.
Ovome svjedoči i hadis: „Najčvršća imanska veza jeste ljubav i prezir radi Allaha.“/
Uzvišeni Allah kaže:
Kaži ti Meni, hoćeš li ti biti čuvar onome koji je strast svoju za boga svoga uzeo?
Uslov ispravnosti ljubavi je slijeđenje koje treba biti zasnovano na istinitosti i iskrenosti. Iz ljubavi mora da proizlazi slijeđenje naredbi Voljenog i klonjenje Njegovih zabrana, a dokaz tome je ajet:
Reci: „Ako Allaha volite, mene slijedite, i vas će Allah voljeti.“
Uzvišeni Allah ovdje naglašava da je slijeđenje Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, znak ljubavi prema Allahu, a također i da je uslov Njegove ljubavi prema njima slijeđenje Poslanika.
Na osnovu ovoga zaključujemo da je Allahova ljubav prema njima, i njihova prema Njemu nemoguća bez njihovog slijeđenja Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Iz ovoga vidimo da iz ljubavi proizlazi slijeđenje.
Ibn Redžeb veli: „Svjedočenje Allahove jednoće nije potpuno ako nije popraćeno svjedočenjem muhammedun resulullah.
Ako znamo da naša ljubav prema Allahu nije savršena ukoliko ne budemo voljeli ono što On voli i ukoliko ne budemo prezirali ono što On prezire, onda dolazimo do zaključka da nema drugog načina spoznaje ovoga, osim preko Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koji je dostavio od Allaha i pojasnio šta treba voljeti, a šta prezirati.
Dakle, iz ljubavi prema Allahu proizlazi ljubav prema Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, potvrda njegove istinitosti i slijeđenje njegove prakse.“
Četvrti uslov iskrene ljubavi jeste ljubav prema onome što voli Allah i Njegov Poslanik, i prezir prema onome što prezire Allah i Njegov Poslanik.
Voljeti Allahovog neprijatelja je u suprotnosti sa ljubavi prema Allahu.
Uzvišeni Allah veli:
Ne treba da ljudi koji u Allaha i u Onaj svijet vjeruju budu u ljubavi sa onima koji se Allahu i Poslaniku Njegovu suprotstavljaju.
U djelu Kaide fil-mehabbet stoji: „Allah nam saopštava da vjernik kojem su Allah i Njegov Poslanik draži od svega – kao što se naglašava u hadisu: ‘Niko do vas neće biti pravi vjernik sve dok mu ja ne budem draži od njega samog, njegovog djeteta, roditelja i svih ljudi.’ – ne može da voli one koji se suprotstavljaju Allahu i Poslaniku.
Ko to pokuša, čini nešto što je nespojivo, jer ljubav prema onome što Allah voli i ljubav prema onome koji se tome suprotstavlja je nemoguća i nespojiva.“
Uzvišeni Allah veli:
O vjernici, s Mojim i svojim neprijateljima ne prijateljujte i ljubav im ne poklanjajte – oni poriču Istinu koja vam dolazi.
Ibn Abbas veli: „Voli u ime Allaha, preziri u ime Allaha, iskazuj prijateljstvo i neprijateljstvo u Njegovo ime, steći ćeš Allahovu ljubav.“