Vjerovanje Bošnjaka
men in assorted-color apparels
Šehadet

4. Uslov “La ilahe illallah” – Iskrenost

  1. Šartovi (uslovi) ispravnosti riječi “La ilahe illallah”
  2. 1. Uslov “La ilahe illallah” – Znanje
  3. 2. Uslov “La ilahe illallah” – Ubjeđenje
  4. 3. Uslov “La ilahe illallah” – Potvrda istinitosti
  5. 4. Uslov “La ilahe illallah” – Iskrenost
  6. 5. Uslov “La ilahe illallah” – Prihvatanje
  7. 6. Uslov “La ilahe illallah” – Pokornost i predanost
  8. 7. Uslov “La ilahe illallah” – Ljubav

Četvrti uslov: El-Ihlas (iskrenost)1

Iskrenost je (izdvajanje) činjenje djela samo radi onoga ko se obožava, bez bilo kakvih primjesa širka i pretvaranja.2

Izgovaranje riječi la ilahe illellah mora biti zasnovano na iskrenosti. Suština iskrenosti je da ibadet bude samo radi Allaha.

Izraz el-ihlas je od halesa, a halis je onaj od koga su otklonjene određene primjese.3

Uzvišeni Allah kaže:

 Reci: „Meni se naređuje da obožavam samo Allaha iskreno Mu ispovijedajući vjeru.“ 4

Također, Uzvišeni Allah u hadisi-kudsijju kaže: „Ja nisam potreban pridruživanja. Ko uradi neko djelo i u njemu Mi drugog pridruži, napustiću i njega i njegovo pridruživanje.“5

Mnogobrojni su dokazi koji ukazuju na ovaj uslov i svi oni govore da čovjek neće imati koristi od ovih riječi, i od onoga što radi shodno tim riječima, ukoliko ih ne izgovori iskreno, kao što kaže Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: „Ko kaže iskreno la ilahe illellah...“6

U drugom hadisu veli: „Allah će spriječiti ulazak u Vatru onome ko iskreno u ime Allaha kaže la ilahe illellah.“7

Ibn Redžeb veli: „Iz ovog značenja i pojašnjenja vidimo da iz čovjekovih riječi la ilahe illellah proizlazi da on nikoga drugog ne smatra bogom osim Allaha.

Bog je onaj kome se pokorava i prema kome se ne iskazuje nepokornost, a sve to treba biti protkano izražavanjem poštovanja prema Njemu, ljubavlju, strahom, nadom, oslanjanjem na Njega i upućivanjem molbi (dova) samo Njemu.

Sve spomenuto nije ispravno ispoljavati nikome mimo Allahu.

Onaj ko Njemu pripiše druga kada je riječ o ovim božanskim posebnostima, njegov izgovor kelimei-šehadeta nije iskren, njegovo vjerovanje u jednoću Allaha je nepotpuno i pri sebi ima jedan vid robovanja stvorenjima, srazmjerno nepotpunosti ove iskrenosti.“8

Potvrda istinitosti (sidk) riječi kelimei-šehadeta i iskrenost u njima (ihlas) dva su segmenta koja su u šerijatu nerazdvojna. Svaka iskrenost mora biti popraćena potvrdom istinitosti, i svaka potvrda istinitosti mora biti popraćena iskrenošću.9

  1. Pogledati: Fethul-medžid, 1/29; Me'aridžul-kubul, 2/523-524, Tejsirul-lazizil-hamid, str. 116.
  2. Pogledati: Medaridžus-salikin, 2/315.
  3. El-Mufredat, str. 155.
  4. Ez-Zumer, 11.
  5. Bilježi ga Muslim, br. 46, str. 128.
  6. Bilježi ga Ahmed, 36/381, br. 22059; Hakim, 1/141, koji kaže da mu je lanac prenosilaca ispravan, a sa njim se slaže i Zehebi.
  7. Bilježi ga Buhari, br. 425, str. 81, i Muslim, br. 263, str. 265.
  8. El-Ferid fi šerhi kitabit-tevhid, str. 87.
  9. Pogledati: Medaridžus-salikin, 2/314.

Vjerovanje Bošnjaka