Šefa’at za Ebu Taliba, kako bi mu se ublažila kazna
- Najveći šefa’at
- Šefa’at kako bi se otvorila džennetska vrata za Džennetlije
- Šefa’at za Ebu Taliba, kako bi mu se ublažila kazna
- Šefa’at za ulazak u Džennet bez polaganja računa
- Šefa’at za stanovnike Dženneta, kako bi im se podigli stepeni (položaji)
- Šefa’at za velike griješnike
Ova vrsta šefa’ata posebna je samo za Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, odnosno za njegovog amidžu Ebu Taliba.
Dokaz ovome je predaja koja se bilježi u dva Sahiha, da je El-Abbas b. Abdulmuttalib kazao: „Allahov Poslaniče, jesi li čime pomogao EbuTalibu? On te je branio, pazio i srdio se (na druge) zbog tebe!” “Da, on je u plićaku Džehennema. A da nije bilo mene, bio bi u najdubljim dijelovima Džehennema.” – odgovori on.[1]
Od Ebu Seida Hudrija, radijallahu anhu, prenosi se da je čuo Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, kada mu je spomenut njegov amidža, da je rekao: “Možda će mu koristiti moje zauzimanje na Sudnjem danu, pa da bude bačen u plićak vatre koja će mu dopirati do članaka, ali će mu od nje ključati mozak.”[2]
Iz navedenog zaključujemo da je razlog zauzimanja Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, za olakšanje kazne Ebu Talibu bio njegovo pomaganje i odbrana Poslanika. Zbog toga će on od svih stanovnika Vatre (nevjernika) imati najblažu kaznu.
Ibn Abbas, radijallahu anhuma, pripovijeda da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao: “Najblažu kaznu među stanovnicima Džehennema imaće Ebu Talib; na nogama će imati vatrene papuče od kojih će mu mozak ključati.”[3]
Ovdje treba napomenuti da se radi o šefa’atu koji je olakšanje, a ne o onom zbog kojeg će Ebu Talib biti izvede iz Vatre, jer on je umro kao nevjernik.
[1] Bilježi ga Buhari, br. 6208, i Muslim, br. 209.
[2] Bilježi ga Buhari, br. 3885, i br. 6564, i Muslim, br. 210.
[3] Bilježi ga Muslim, br. 212.