Vjerovanje Bošnjaka
people near bonfire during night
Šefaat

Da li će nevjernici imati korist od šefa’ata?

  1. Šta je šefa’at?
  2. Značenje šefa’ata
  3. Šefa’at na Sudnjem danu
  4. Šartovi (uslovi) ispravnosti šefa’ata
  5. Da li će nevjernici imati korist od šefa’ata?
  6. Razlika između šefa’ata kod Allaha i šefa’ata kod ljudi

Možda neko može pomisliti, na osnovu kazanog, da će i nevjernici imati korist od šefa’ata, s obzirom da će se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zagovarati za Ebu Taliba, koji je umro kao nevjernik.

Islamski učenjaci su na ovo odgovorili na sljedeće načine:

  1. Šefa’at za Ebu Taliba imaće za rezultat samo ublažavanje kazne, a neće uticati na njegov vječni ostanak u Vatri i izlazak iz nje, kao što je to slučaj sa griješnim muslimanima koji će biti izvedeni iz Vatre i u Džennet uvedeni.

Ovo je veoma jak odgovor koji spominje imam Kurtubi.[1]

Ovo spominje i Ibn Tejmijje, koji kaže da se nevjernici razlikuju u svome nevjerstvu, kao što se i vjernici razlikuju u svome vjerovanju.

Nekima je njihovo nevjerstvo bilo manje, jer su pomagali poslanika, pa će se on (poslanik) za njih zauzimati kako bi im olakšao patnju, a ne kako bi bili u potpunosti izvedeni iz nje.

Nakon toga je spomenuo ono što je preneseno u vezi sa šefa’atom za njegovog amidžu Ebu Taliba.[2]

  1. 2. Općenito se nijedan nevjernik neće moći okoristiti zauzimanjem, a što se tiče Ebu Taliba, to je specifičnost Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i zato je Ebu Talib izdvojen između ostalih.

Ovo je, također, jak odgovor kojem teži imam Bejheki.[3]

  1. 3. Biće mu olakšano, ali rezultat tog olakšanja kao da neće ni postojati.

Dokaz tome jeste da i pored toga što će imati najmanju kaznu[4], on će imati osjećaj kao da se najžešće kažnjava.

Razlog tome jeste što i malu količinu džehennemske kazne ni brda ne mogu podnijeti. Njegova zauzetost kažnjavanjem ukazuje na to da kao da mu i neće biti olakšano.[5]

Ovdje se pojavljuje druga nejasnoća, šubha vezana za najveći šefa’at. Već smo kazali da će se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, zauzimati za sve koji budu na Sudnjem danu, a tu će biti i vjernici i nevjernici.

Ovdje možemo odgovoriti tako što ćemo kazati da taj šefa’at neće nevjernike spasiti Vatre, nego je on samo da se otpočne sa presudom među ljudima, što obuhvata i vjernike i nevjernike.

 

 

[1] Pogledati: Kurtubi, Et-tezkiretu fi ahvalil-mevta ve umuril-ahireh, 1/249. i Bejheki, Kitabul-ba’s ven-nušur, str. 31.

[2] Pogledati: Medžmu’ul-fetava, 1/144.

[3] Pogledati: Bejheki, Kitabul-ba’s ven-nušur, str. 30.

[4] Pogledati Sahih Muslim, br. 213, 1/196.

[5] Pogledati: Fethul-Bari, 11/431.

Vjerovanje Bošnjaka