Po ovom pitanju, ljudi se dijele na tri kategorije:
Prva kategorija: Sljedbenici sunneta i džemata (ehli-sunneh vel-džema’ah).
To su oni koji Allaha opisuju onim čime je On sam Sebe opisao i čime Ga je opisao Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, onako kako priliči Njemu i Njegovoj veličini, bez bilo kakvog poistovjećivanja, poređenja, iskrivljenja ili negiranja.
Druga kategorija: Mušebbihe.
To su oni koji porede Allahova svojstva sa svojstvima stvorenja, govoreći npr: Allah ima sluh i vid kao što je moj sluh i vid.
Ishak b. Rahavejh kaže: „Onaj ko Allaha uporedi sa svojstvima stvorenja, postao je nevjernik u Velikog Allaha.“
Ishak b. Rahavejh kaže: „Poređenje biva ako neko kaže: ‘Ruka je kao nečija ruka ili poput ruke, sluh je kao nečiji sluh ili poput sluha.’“
Ibn Tejmijje kaže: „Ko kaže: ‘Allahovo znanje je kao moje znanje, Njegova snaga je kao moja snaga, Njegova ljubav kao moja ljubav, Njegovo zadovoljstvo je kao moje zadovoljstvo, Njegove dvije ruke su kao moje dvije ruke, Njegovo uzdizanje je kao moje uzdizanje.’ – takav poredi Allaha sa stvorenjima.“
Ovo je jasan širk i kufr koji izvodi iz islama, takav se ne smatra muslimanom, pa makar i klanjao i postio i na hadždž išao.
Treća kategorija: Mu’attile.
To su oni koji negiraju Allahova imena i svojstva, a oni se dijele na dvije grupe: pobornici te’vila i pobornici tedžhila.
Pobornici te’vila su oni koji neosnovano (bez dokaza), u prenesenom značenju, tumače kur’ansko-hadiske tekstove o svojstvima. Takvi za Allahovu ruku kažu da je to Allahova snaga, to je ustvari negiranje osobina i čisti vid iskrivljivanja.
Iako ovo nije kufr, ipak se smatra velikim grijehom. Ovakav stav imaju maturidije i ešarije.
Pobornici tedžhila su oni koji u potpunosti negiraju značenja imena i atributa, koji potvrđuju samo izraze bez ikakva značenja.
Negiranje Allahovih imena i svojstava je kufr, pa makar se negirala jedna osobina ili jedno ime. Ovakav stav imaju mu’tezile i džehmije.
Ne’im b. Hammad veli: „Ko Allaha uporedi sa nečim, počinio je nevjerstvo, a i onaj ko negira Njegovo svojstvo, također, učinio je nevjerstvo. U onome čime je Allah Sebe opisao i čime Ga je opisao Poslanik, nema nikakvog poređenja.“
Ishak b. Rahavejh kaže: „Onaj ko Allaha uporedi sa svojstvima stvorenja, postao je nevjernik u Velikog Allaha.“