Vjerovanje Bošnjaka
a clock on a tower
Ispravno vjerovanje,  Menhedž

Samo se Poslanik alejhiselam slijedi bespogovorno

  1. Uvažavanje i poštivanje kur’ansko-hadiskih tekstova i upozoravanje na suprotstavljanje
  2. Uzimanje Kur’ana i Sunneta za sudiju u bilo kakvim razilaženjima i sporovima
  3. Muhkem (jasni) i mutešabih (manje jasni ajeti)
  4. Nisu odbacivali jedan dio objave, a drugi prihvatali
  5. Sunnet je objava od Allaha i ne suprotstavlja se Kur’anu
  6. Sunnet kao izvor vjerovanja i ahad predaje
  7. Slabi hadisi se nisu uzimali niti koristili
  8. Objava i razum nisu u koliziji
  9. Ova vjera je potpuna i Kur’an i Sunnet su dovoljni za sve
  10. Prihvatanje teksta i odbacivanje te’vila
  11. Zabrana novotarija u vjeri
  12. Bavljenje apologetikom (ilmul-kelamom) i filozofijom
  13. Samo se Poslanik alejhiselam slijedi bespogovorno
  14. Pravednost u ophođenju prema suprotnoj strani

Muslimani prvih generacija bili su stava da se od svakog riječi mogu prihvatiti ili odbaciti,  osim od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kome su se oni u potpunosti pokoravali i slijedili ga, znajući da on ne priča po hiru svome, niti po strastima svojim, nego da je to Objava i da je istina, te da je ispravno sve što je rekao.

Međutim, sljedbenici islamskih sekti u mnogim pitanjima slijede svoje šejhove i velikane, iako znaju da je istina suprotno onome što im njihove vođe kažu, i zato svjesno rade mnoga djela koja nemaju osnove u islamu.

Imam Malik je rekao: “Od svakog od nas se uzima i odbacuje, osim od stanovnika ovog kabura (tj. Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem).“1

Također veli: „Svačiji se govor može odbaciti, osim govora stanovnika ovog kabura, (pokazavši na kabur Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem).“2

Na drugom mjestu kaže: „Kada vidite da se moj govor suprotstavlja govoru Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, moj govor bacite o zid i uzmite Poslanikov.“3

Ebu Omer veli: „Nema stvorenja čiji se stav ne može uzeti ili odbaciti, osim Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem.“4

  1. Et-Ta'lik ala fethil-bari, uvod, 2/1, autor: Abdullah b. Muhammed b. Ahmed ed-Duvejš.
  2. Ibn Abdulberr, Džami'ul-imi, 2/19; Ebu Šame u djelu El-Muhtesarul-mu'emmel, str. 166; Es-Silsiletus-sahihah, 15/15.
  3. Šenkiti, Šerhuz-zadil-mustakne'a, 3/39.
  4. Ibn Abdulberr, Et-Temhid, 1/159.

Vjerovanje Bošnjaka