Pravila na kojima su ispravni prethodnici gradili svoje vjerovanje u tevhidul-esmai ve sifat:
Neki učenjaci spominju preko dvadeset pravila vezanih za svojstva, a mi ćemo ovom prilikom spomenuti samo neka, to su ujedno i pravila sa kojima se odgovara svima koji su zalutali po pitanju Allahovih imena i svojstava.
Prvo: Govor o nekim svojstvima isti je kao i govor o nekim drugima.
Govor o svim svojstvima je isti, ne pravi se razlika između njih, tako da za neka svojstva važe jedna pravila, a za druga svojstva druga pravila.
Drugo: Govor o imenima isti je kao i govor o svojstvima.
Treće: Govor o imenima i svojstvima isti je kao i govor Biću.
Četvrto: Allahova imena i svojstva zasnovana su isključivo na Objavi.
Značenje ovog pravila jeste da nema načina spoznaje Allahovih imena i svojstava osim putem poslanika koji su govorili o Allahu.
Zbog toga, obaveza je zaustaviti se samo na tekstovima Kur’ana i Sunneta, bez bilo kakvog dodavanja ili oduzimanja.
Razum ne može pojmiti ono što Allah zaslužuje od imena i svojstva, zato se obavezno mora zadržati na onome što Objava kaže.
Peto: Sva Allahova imena su lijepa.
Uzvišeni Allah spominje na četiri mjesta u Kur’anu da su Njegova imena lijepa. Između ostalog veli:
Allah ima lijepa imena, pa Ga njima dozivajte.
Šesto: Allahova imena nisu ograničena određenim brojem.
Sedmo: Poglavlje o svojstvima opširnije je od poglavlja o imenima.
Razlog tome jeste što svako ime sadrži i svojstvo, i što su svojstva povezana sa Allahovim postupcima, a njima kraja nema. Također, ni Njegove riječi nemaju kraj.
Uzvišeni Allah veli:
Reci: “Kad bi more bilo mastilo da se ispišu riječi Gospodara moga, more bi presahlo, ali ne i riječi Gospodara moga, pa i kad bismo se pomogli još jednim sličnim.”
Osmo: Prema svojstvima se ophodi shodno njihovom vanjskom iskazu i značenju.
Pod ovim se misli na to da Allahova svojstva imaju svoja značenja onako kako to priliči Allahu i Njegovoj savršenosti, te da se njihovo značenje tumači onakvo kako je rečeno vanjskim izrazom čije značenje Arapi razumiju.
Značenje Allahovih svojstava je poznato, ali kakvoća tih svojstava je nepoznata.
Deveto: Ono što se doda Allahu, a što nije odvojeno od Njega, ustvari je Njegov atribut koji nije stvoren, primjer za to jeste Allahov sluh, vid, zadovoljstvo, srdžba, a ono što Mu se pridoda, a što je odvojeno od Njega, stvoreno je i nije Njegov atribut, nego Mu je pridodano iz važnosti koju ima, primjer toga jeste Allahova kuća, Allahova kamila.
Nije sve što se pridoda Allahu, ujedno i Njegovo svojstvo.
Deseto: Preko Allahovih svojstava traži se zaštita kod Allaha i njima se zaklinje, ali se Allah ne doziva preko njih.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, učio je: „Allahu moj, Tvojim se zadovoljstvom utičem od Tvoje srdžbe i Tvojim oprostom od Tvoje kazne.“
Zbog toga je imam Buhari u svome Sahihu jedno poglavlje naslovio: Poglavlje o zakletvi Allahovom snagom, svojstvima i riječima.
Ali nije dozvoljeno dozivati neko od Allahovih svojstava, kao npr. da se kaže: o Allahova snago, o Allahova milosti, smiluj mi se.
Kada su u pitanju Allahova imena, ona se mogu dozivati, koristiti u zakletvi i preko njih se uticati i zaštitu tražiti.