Ova vjera je potpuna i Kur’an i Sunnet su dovoljni za sve
- Uvažavanje i poštivanje kur’ansko-hadiskih tekstova i upozoravanje na suprotstavljanje
- Uzimanje Kur’ana i Sunneta za sudiju u bilo kakvim razilaženjima i sporovima
- Muhkem (jasni) i mutešabih (manje jasni ajeti)
- Nisu odbacivali jedan dio objave, a drugi prihvatali
- Sunnet je objava od Allaha i ne suprotstavlja se Kur’anu
- Sunnet kao izvor vjerovanja i ahad predaje
- Slabi hadisi se nisu uzimali niti koristili
- Objava i razum nisu u koliziji
- Ova vjera je potpuna i Kur’an i Sunnet su dovoljni za sve
- Prihvatanje teksta i odbacivanje te’vila
- Zabrana novotarija u vjeri
- Bavljenje apologetikom (ilmul-kelamom) i filozofijom
- Samo se Poslanik alejhiselam slijedi bespogovorno
- Pravednost u ophođenju prema suprotnoj strani
Ashabi su bili ubijeđeni da je Allah usavršio i upotpunio vjeru i da je u njoj pojašnjeno sve što je vezano za vjerovanje, ibadete i međusobne odnose.
Zatim vjera pojašnjava sve što je vezano i za ovaj i za onaj svijet, te da je poslanik sve to prenio svom umetu, zbog toga su sva rješenja vezana za vjeru upravo tražili u objavi, nisu imali potrebe za bilo čim drugim.
Allah Uzvišeni veli:
Sada sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera. 1
Mi tebi objavljujemo Knjigu kao objašnjenje za sve i kao uputu i milost i radosnu vijest za one koji jedino u Njega vjeruju. 2
u Knjizi Mi nismo ništa izostavili. 3
Nakon što je naveo ove, kao i neke druge ajete, Ibn Tejmijje veli: „Ovakvi primjeri kroz Kur’an su mnogobrojni i oni ukazuju da je Allah Uzvišeni objavio Knjigu koja pojašnjava cijelu vjeru, trasira stazu upute koja je dovoljna svakome onome ko je bude slijedio, obaveza je nju mimo ostalih staza slijediti.“4
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pojasnio je ummetu sve što je potrebno za vjeru i za svako stanje dao im je najbolja uputstva.
Jedan jevrej kazao je Selmanu el-Farisiju: „Uistinu, vaš Poslanik vas je podučio svemu, pa čak i tome kako se ponašati prilikom obavljanja nužde.“ On reče: „Da, on nam je zabranio da se okrećemo prema kibli prilikom vršenja velike ili male nužde.“5
Ebu Zerr kazuje: „Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ostavio nas je u takvom stanju, da čak ni ptica između nebesa i Zemlje ne proleti, a da nam nije dao znanje o tome.“6
Ibn Tejmijje kaže: „Uzvišeni Allah i Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, pojasnili su ljudima sve detalje vezane za vjeru, pa kako je tek onda sa temeljima vjerovanja i imana.“7
Imam Herevi veli: „Uzvišeni Allah nije uzeo dušu Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dok vjeru nije usavršio i dok Svoju blagodat nije upotpunio.
On je ostavio ummet u potpuno jasnoj situaciji, u takvom stanju da su dan i noć isti.
Ni ptica nije vazduhom proletjela a da Vjerovjesnik svome ummetu o tome nije ostavio neko znanje, i rob može samo namjerno da zaluta i skrene s tog puta.
Među posljednjim ajetima koji su objavljeni bio je i ajet:
Sada sam vam vjeru vašu usavršio.“8/9
Već smo spomenuli da su mnoge sekte skrenule sa pravog puta upravo zbog toga što su pored Kur’ana i Sunneta uzimali vjeru iz drugih izvora, poput razuma, običaja svojih predaka, kešfa, zevka i td.