- Iskrenost prilikom učenja dove.
Ovo je najveći i najbitniji uzrok primanja dove kod Allaha.
Što je iskrenost jača, sve je veća mogućnost da Allah usliša dovu.
- Jaka nada u iščekivanje rješenja i izlaza iz date situacije.
Što je nada jača, izražavanje potrebe je veće. I sve što duša više iščekuje odgovor i nada mu se, sve je veća mogućnost da će on i doći.
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, veli: „Dovite Allahu, čvrsto vjerujući da će vam se odazvati.“
U hadisi-kudsiju Uzvišeni veli: „Ja sam prema robu onakav kakvo mišljenje ima o Meni.“
Uvjerenje da će dova biti primljena i lijepo mišljenje o Allahu uzroci su primanja dove.
- Pokajanje i izvršavanje obaveza prema drugima.
Uzvišeni Allah veli:
…i govorio: „Tražite od Gospodara svoga oprost jer On, doista, mnogo prašta; On će vam kišu obilnu slati i pomoći će vas imanjima i sinovima, i daće vam bašče, i rijeke će vam dati.“ – tj. napustite ono što radite i što prije Mu se pokajte, jer će On oprostiti onome ko Mu se pokaje, pa makar mu grijesi bili širk i nevjerstvo.
- Korištenje prilika na način da se upotrijebe vremena, stanja i mjesta, dovodi do veće mogućnosti da dova bude primljena.
- Dobročinstvo prema roditeljima.
- Udaljavanje od razvrata i bluda.
- Čuvanje povjerene stvari.
Dokaz za ovo troje je kazivanje o mladićima koje je zarobila stijena.
- Naređivanje na dobro i odvraćanje od zla.
Ovo je jedan od najvećih uzroka primanja dove, jer se ubraja među najvrednija dobra djela, a ostavljanje ovog djela može prouzrokovati odbijanje dove.
Huzejfe b. El-Jeman prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao: „Tako mi Onoga u čijoj je ruci moja duša, ili ćete naređivati dobra djela i sprječavati loša, ili će Allah na vas spustiti kaznu, pa ćete ga moliti, a neće vam biti uslišeno.“
- Dobro djelo.
Ono je uzrok da se dova uzdigne i bude primljena.
Dova se ubraja u lijep govor, a lijep govor se uzdiže ka Allahu, ali je potrebno dobro djelo koje će ga uzdići.
Uzvišeni Allah veli:
Njemu se penju lijepe riječi, a dobro djelo ih uzdiže.
Ibnul-Kajjim veli: „Dove i molbe su poput oružja. Ubojitost oružja zavisi od umijeća ratnika, a ne isključivo od oštrine.
Kada je oružje ispravno i bez mahana, kada je onaj ko ga koristi vješt i jak, a odbrana slaba, protivnik će, sigurno, pretrpjeti štetu.
Kada izostane jedan od ovih elemenata, djelovanje se gubi.
Znači, ako je upućivač dove po sebi loš, ako se nije koncentrisao srcem i jezikom na dovu, ili postoji neka druga prepreka za uslišаnje, rezultat dove će izostati.“