Kao što dova ima svoje uslove primanja, tako ima i pravila prilikom (prije) učenja, koja ako se ispune, veće su mogućnosti da bude primljena.
Tartuši veli: „Znaj, Allah te uputio, da dova ima svoje uslove i pravila koja, ako se ispune, dovode do njenog uslišаnja.
Onaj ko ne ispuni neki od tih uslova, sumnjajući u to da će dovom ostvariti ono što traži, ili ne primijeni neko od pravila, zaslužuje troje: srdžbu, udaljenost, i neostvarenje cilja.“
Neka od pravila prilikom učenja dove su:
- Iznošenje pohvale Allahu i donošenje salavata na Poslanika prije same dove.
- Priznanje grijeha i greške, što je veoma jasno iskazano u dovi koja se naziva sejjidul-istigfar.
- Činjenje dobrog djela prije dove.
Abdullah b. Omer veli: „Kada budeš htio da doviš, prije toga udijeli sadaku, klanjaj namaz ili učini neko dobro djelo.“
Dakle, u pravila ponašanja prilikom učenja dove ubraja se i dijeljenje sadake prije nje.
- Ponavljanje dove više puta, zatim njeno učenje izražavajući potrebu za njom.
- Upućivanje dove u stanju radosti, lagodnosti i izobilja.
Vrlina dobrog roba jeste da upućuje dovu i kada je u stanju lagodnosti, a i kada je u poteškoći, dok onaj koji nije dobar Allaha moli samo kada mu je teško, a poslije Ga zaboravi.
Ovo je slučaj kod većine ljudi, osim kod onih koje je Allah sačuvao.
- Korištenje misvaka.
Dova je ibadet koji se izgovara jezikom, pa je čišćenje usta prije dove lijepo djelo.
- Okretanje prema kibli.
Kibla je odabrani smjer prema kojem se treba okrenuti prilikom ibadeta.
Također, ona je smjer prilikom dove i prilikom obavljanja namaza, o čemu svjedoči nekoliko hadisa.
U jednom od njih govori se da su Kurejšije bacali utrobu i druge neprijatnosti na leđa Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dok je klanjao, i u njemu između ostalog stoji: „Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, okrenuo se prema kibli i uputio dovu protiv nekih Kurejšija.“
U drugom hadisu, koji govori o namazu za kišu, Abdullah b. Zejd kaže: „Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, otišao je na musalu da klanja, pa kada je htio da uputi dovu, okrenuo se prema kibli i izvrnuo svoj ogrtač.“
- Taharet (da se bude pod abdestom ili gusulom).
Ovo je jedna od osobina kojom bi se trebao okititi onaj ko upućuje dovu Allahu.
Prenosi se od Ebu Musa’a: „Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, pozvao je da mu se donese vode, abdestio se, a potom digao ruke i rekao: ‘Allahu, oprosti Ubejdu Ebu Amiru!’ – vidio sam (pritom) bjelinu njegovih pazuha – a onda je dodao: ‘Allahu, uzdigni ga na Sudnjem danu iznad mnogih Svojih stvorenja, ljudi!’“
- Dizanje ruku.
Ebu Musa el-Eš’ari veli: „Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, učio je dovu podignutih ruku, a ja sam vidio bjelinu njegovih pazuha.“
Ibn Omer veli: „Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, podigao je ruke i kazao: ‘Allahu moj, ja se odričem onoga što je Halid uradio.’“
Selman el-Farisi prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao: „Vaš Gospodar je plemenit i stidi se da vrati ruke roba prazne kada Ga nešto zamoli.“
- Velika želja da se dova primi.
Od Ebu Hurejrea, radijallahu anhu, prenosi se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao: “Neka niko od vas ne govori: ‘Allahu moj, oprosti mi ako hoćeš, Allahu moj, smiluj mi se ako hoćeš!’ Nego neka bude odlučan u svojoj dovi, jer Allah radi šta hoće i niko ga ne može ni na šta prisiliti.“